• Titulinis
  • Grupės naujienos
  • Pilaitės prekybos centro „Pupa“ architektūra – kazino priešprieša
    Pilaitės prekybos centro „Pupa" architektūra – kazino priešprieša.
     
    Sostinės Pilaitės mikrorajone birželį pradėtas statyti naujas 6 300 kvadratinių metrų dydžio prekybos centras „Pupa". Nekilnojamojo turto plėtros bendrovė „Eika", į projektą investuosianti 30 mln. Lt, darbus tikisi pabaigti 2008 m. kovą. Prekybos centro architektų teigimu, nuo vyresniųjų savo brolių ir seserų parduotuvės „Pupa" architektūra skirsis natūralios šviesos gausa ir statinio skaidrumu.
     
    „Monumentalią pastato architektūrą stengėmės derinti su supančiais gyvenamaisiais pastatais ir su smulkiosios architektūros formomis. Reklaminiams skydams bus skirtos atskiros lengvos, pastato neužgožiančios konstrukcijos", — aiškina projekto architektas Arūnas Paslaitis, savo kūrybiniame portfelyje jau skaičiuojantis Vilniaus savivaldybės ir „Grand Duke Palace" pastatų sostinėje bendraautorystę.
     
    Prekybos centro architektūriniam sprendimui buvo pasirinkta „kazino priešpriešos" koncepcija. Stengtasi pastato viešąsias erdves padaryti kiek įmanoma skaidresnes ir permatomas, o viduje naudoti kuo daugiau natūralios šviesos.
     
    Architektas aiškina tikįs auklėjamąja estetikos funkcija. „Nors stato parduotuvę, o ne teatrą", jis stengiasi galvoti socialinės urbanistikos kategorijomis – kaip apie vietą, kur žmonės renkasi, susitinka ir bendrauja.
     
    „Būdami pastato viduje, per dviaukščius stiklo fasadus ir stoglangius žmonės nuolat matys lauką. Išimtis tik kelios statinio vietos. Šviesa ir skaidrumas mažina agresiją, todėl abiejuose parduotuvės pasažo galuose – stiklinės sienos, iš kur į vidų pateks natūrali dienos šviesa", — sako A. Paslaitis.
     
    Kita skiriamoji šio prekybos centro savybė – architektūrinių sprendimų dermė, mat landšaftas, interjeras ir eksterjeras – dviejų kartu dirbančių architektų rankose, kurie vienas kitą pažįsta apie dvidešimtį metų.
     
    „Su Arūnėliu (Paslaičiu) mokėmės vienoje mokykloje, Vilniaus 31-oje vidurinėje, ir nuo to laiko gerai sutariame. Pastato architektūra – jo nuopelnas, aš daugiau koordinavau. Įsijungdavau, jei kildavo kokių diskusijų", — sako Vytenis Gerliakas, antrasis projekto architektas, pridurdamas, jog impulsą netradiciniam prekybos centro „Pupa" reklaminių skelbimų sprendimui radęs Austrijoje.
     
    Atpažįstamas architektūrinis pastato motyvas – rombo figūra, nes tokia yra paties sklypo forma. Rombas kartojasi atsirasdamas ir ištirpdamas pastato fasade ir 100 kvadratinių metrų dydžio prekybos centro rekreacinėje zonoje. Šitokios formos turėtų būti ir dvi žaliosios zonos, kur, A. Paslaičio pasakojimu, natūraliuose gazonuose turėtų žaliuoti keli tikri medeliai ir krūmai – „norėtųsi išsiversti be „balto žvyro" ir plastmasinių augalų".
     
    Pilaitės mikrorajoną plečiant šiaurės kryptimi trys nekilnojamojo turto plėtros bendrovės 200 hektarų ploto teritorijoje turėtų pastatyti apie 2 300 butų. Daugiausia, 1 000 butų, čia stato bendrovė „Eika".
     
    Daugiabučių namų kvartalas yra skirtas vidutines pajamas gaunantiems asmenims, kurių šeimos vidutinės pajamos siekia apie 4 000 Lt per mėnesį. Užbaigus statybas, šiaurinėje Pilaitės dalyje turėtų apsigyventi apie 14 000 žmonių.