• Titulinis
  • Grupės naujienos
  • Socialiniame hakatone bendrų tikslų siekti jaunimo emocinės sveikatos labui sutarė verslas, nevyriausybinės organizacijos, startuoliai, moksleiviai ir ŠMSM

    Spalio 13-14 dienomis įvyko socialinis hakatonas „Smartuoliai“, skirtas rasti naujų efektyvių būdų vaikų ir jaunimo emocinio intelekto ugdymui. Hakatone dalyvavo devyniolika komandų iš daugiau nei dešimt skirtingų Lietuvos vietovių – penkiolika vyresnių klasių moksleivių komandų, iš kurių dvi – šiuo metu Lietuvoje gyvenančių ukrainiečių, keturios nevyriausybinių organizacijų komandos bei vienas startuolis, iš viso – beveik šimtas dalyvių. Be to dalyviams padėjo beveik penkiasdešimt mentorių-ekspertų ir lektorių bei komisijos nariai, atstovaujantys tiek verslą, tiek nevyriausybines organizacijas, tiek viešąjį sektorių.

    Socialinio hakatono tikslas – tapti katalizatoriumi emocinio intelekto ugdymui Lietuvos jaunimo tarpe bei suburti bendraminčius iš skirtingų visuomenės grupių, kurie galėtų tai padaryti. Todėl ir laimėtojų – daug ir įvairių. Pagrindinis prizas – galimybė toliau vystyti savo idėją iki įgyvendinimo drauge su vienu iš penkių hakatono organizatorių-partnerių, tarp kurių – verslo atstovai „Eika“, „ACME Grupė“, „Jung“, „Civinity“ bei Kazickų šeimos fondas. Komisija tolesniam vystymui pasirinko net šešias komandas: moksleivių iš Kretingos Jurgio Pabrėžos universitetinės gimnazijos, Pasvalio Petro Vileišio gimnazijos, Grigiškių Šviesos gimnazijos, ukrainiečių moksleivių komandą iš Panevėžio, NVO „Mokytojų palaikymo ratai“ bei startuolį „Meetelp“. Taip pat apdovanota Klaipėdos Varpo gimnazija, o publikos simpatijas pelnė ukrainiečių moksleivių komanda iš Gravitas Schola.

    Dalyviai buvo pakviesti kurti idėjas emocinio intelekto ugdymui, pasirenkant vieną iš siauresnių potemių: emocinis raštingumas, santykiai, konfliktų, problemų sprendimas, savęs pažinimas, pasitikėjimas savimi, motyvacija bei empatija. Tarp laimėjusių pasiūlymų – klubas „Argumentuok“, globalių demokratinių problemų sprendimo žaidimas jaunimui, mokantis debatų ir grupinio darbo principų. Kita idėja sprendžia jaunimo užimtumo bei pasitikėjimo savimi klausimus, siūlydama platformą, sujungiančią paauglius su potencialiais darbdaviais. Moksleiviai taip pat pasiūlė stalo žaidimą „Atitrūk nuo realybės!“, kuris žaidybiniu problemų sprendimo būdu galėtų padėti Lietuvos paaugliams, kurie neturi galimybių gauti profesionalią psichologo pagalbą. Kita komanda kviečia „tobulėti kitaip“ ir spręsti mokinių motyvacijos iššūkius pasitelkiant internetinę mokymosi platformą, kur įprastų dalykų būtų galima mokytis iš savo mėgstamų personažų.

    Tolesnė pagalba vystant turimus projektus pasiūlyta ir nevyriausybinei mokytojų organizacijai „Mokytojų palaikymo ratai“, kurie nori suteikti emocinės savitarpio paramos įrankį mokytojams, bei ankstyvos stadijos startuoliui „Meetelp“, kuris atkreipia dėmesį į tai, kad psichologų pagalba ne tik sunkiai prieinama, bet iššūkiu tampa ir tinkamo specialisto paieškos.

    Idėjas vertino aštuonių asmenų komisija, kurią sudarė hakatono organizatorių-partnerių atstovai D. Dargis, „Eika“ generalinis direktorius, S. Artemiuk, „ACME Grupė“ generalinis direktorius, V. Jackaitė, „Civinity“ vidinės komunikacijos vadovė, E. Maslauskas, „JUNG“ produktų vadovas, J. Kugytė, Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos projektų vadovė, V. Gabė, Paramos vaikams centro programos „Вig Brothers Big Sisters“ vadovė ir psichologė, R. Dičpetrienė, „Gelbėkit vaikus“ organizacijos vadovė.

    Hakatoną inicijavo nekilnojamojo turto plėtros įmonė „Eika“, kuri jau daugelį metų remia įvairias vaikų ir jaunimo organizacijas bei iniciatyvas. „Įspūdingas ir platus, tarpdisciplininis dalyvių ratas neabejotinai parodo emocinės sveikatos problemų aktualumą. Norėjome visas suinteresuotas grupes pakviesti kurti emocinio intelekto ugdymo sprendimus kartu ir naujai – startuolišku būdu, kuris yra greitas, efektyvus, įtraukus, o be to – verslus, t. y. turime lūkestį, kad sukurtos idėjos gebės pačios save išlaikyti ir todėl bus tvarios. Rezultatai – džiugina ir įkvepia, mes tikime, kad šis renginys – tik pradžia, kadangi kartu su partneriais palaikysime geriausias idėjas, kad jos būtų įgyvendintos“, – įspūdžiais dalinasi Domas Dargis, „Eika“ generalinis direktorius.

    Pasak „ACME Grupės“ vadovo Sergej Artemiuk, kai šiomis dienomis aplink tiek iššūkių, žmogaus psichologinis komfortas ir gera emocinė sveikata yra itin svarbi: „Kuo anksčiau pradėsime ieškoti sprendimų emocinio intelekto balansui, tuo lengvesnę ateitį turėsime. Mums svarbi tiek mūsų komandos, tiek mūsų visuomenės emocinė sveikata, todėl labai džiaugiamės galėdami būti šios iniciatyvos dalimi. Ką, mano galva, lemia emocinis intelektas? Kokybiškesnį ir lengvesnį gyvenimą. Manau, kuo greičiau žmogus atpažįsta savo jausmus ir emocijas, tuo kokybiškiau jis gali bendrauti su aplinkiniais, atjausti kitus. Subalansuotas emocinis intelektas jaunam asmeniui gali palengvinti gyvenimą santykius tiek šeimoje, tiek ugdymo įstaigoje, o ateityje – ir bendravimą su kolegomis, partneriais.“

    Socialinį hakatoną partnerių prašymu sukūrė ir įgyvendino tripple top line akseleratorius bei startuolių fondas „Katalista Ventures“. Ši patyrusi komanda taip pat konsultuos laimėjusių idėjų autorius. Hakatonas įvyko ISM vadybos ir ekonomikos universiteto inovacijų bazėje.

    „Smartuoliai“ įvyko ir daugelio kitų hakatono socialinių partnerių ir draugų dėka. Prie renginio prisijungė visos didžiosios Lietuvos nevyriausybinės organizacijos, dirbančios su vaikais ir jaunimu – kaip konsultantai, mentoriai, diskusijų, komisijos nariai: „Gelbėkit vaikus“, „Vaikų linija“, „Jaunimo linija“, „Paramos vaikams centras“, „Lietuvos Junior Achievement“, „Reach for Change“, „GovTech Lab“, „Krizių įveikimo centras“.

    „Tiek asmeniškai, tiek kaip „Jaunimo linijos“ atstovas, labai džiaugiuosi įvykusiu hakatonu: buvo be galo smagu matyti, kaip moksleiviai kalba apie emocijas ir jų valdymą, galvoja kaip įtraukti platų ratą moksleivių, mokytojų, psichologų. Vieni siekia įprasminti savo veiklą, kiti – galvoja apie verslo modelius. Esu įsitikinęs, kad tokie renginiai skatina tiek verslumo, tiek problemų identifikavimo ir jų sprendimo paieškas. O tai jau savaime yra nauda patiems moksleiviams, jų draugams, mokyklai“, – apie socialinį hakatoną pasakojo „Jaunimo linijos“ valdybos narys Nerijus Adomaitis.

    Prie renginio įgyvendinimo taip pat reikšmingai prisidėjo organizacijos „Jaunimas gali“, „Pažinimo medis“, NVO Avilys, Code Academy, Lietuvos socialinių inovacijų klasteris. Kūrybinė agentūra „Autoriai“ sukūrė socialinio hakatono įvaizdį, prizus įsteigė „Mindletic“ ir „Digiklasė“, vaišino „Pergalė“, „Maisto manija“, „Brooklyn Brothers“.